Gong Pudża to intensywny proces oczyszczenia i regeneracji.
Doświadczenia uczestników zanurzających się w strumieniach dźwięków mis, dzwonków, bębnów i gongów są niezwykle intensywne i zaskakujące.
Często trudne do racjonalnego wytłumaczenia – wg obecnie obowiązujących wzorców.
Całonocny rytuał odzwierciedla się na poziomie fizycznym, emocjonalnym i duchowym. Potężne oczyszczenie, które następuje,
uruchamia nasze wewnętrzne siły witalne, drzemiącą w nas kreację, odblokowuje się energia do realizacji założonych intencji i zamierzeń.
Trans – odmienne stany świadomości -uwalnia blokady fizyczne i emocjonalne.
Stres, frustracje, które są zapisane się w naszym ciele, uwalniają się, wychodzą na zewnątrz.
Podczas transu w wielu miejscach naszego ciała i w naszych organach może pojawić się ból fizyczny – jest oznaką niewłaściwego przepływu energii.
Nie musimy się zastanawiać, skąd wzięło się w nas tyle złości czy lęku.
Najważniejsze, że podczas transu napięcia fizyczne oraz emocjonalne wydobywają się na powierzchnię i mogą zostać uwolnione.
Umiejętnością wchodzenia w ten stan dysponuje każdy. Jest ona naturalna.

W transie znajdują się słuchacze jak i grający - wchodząc w stan transu, dochodzi do totalnego harmonii – rezonansu ze „Źródłem”.
Prowadzący stają się odbiorcami, a odbiorcy emiterami. Dostrajają się wzajemnie do siebie.

Wszystkie mierzalne parametry - krwi, ciśnienia, fal mózgowych - wskazują - słuchacz jest w głębokim śnie,
jednocześnie okazuje się być całkowicie świadomy tego, co dzieje się z nim i wokół niego.
Nirwana – stan niebytu - to najwyższy stan – dobrostanu i maksymalnego rezonansu ze wszystkim, co nas otacza.
Jogini, aby go osiągnąć, potrzebują lat pracy. Moc wibracji transcendentalnych instrumentów i intencji grających w połączeniu z wibracjami słuchaczy
wprowadzają w stan transu niemal każdego nawet niedowiarków.
Dźwięki transcendentalnych instrumentów działają bardzo intensywnie na wielu płaszczyznach. Jakkolwiek staralibyśmy się opisać ich możliwości,
zawsze będzie to tylko cząstka związanego z nimi potencjału.
Gongi „Matka Dźwięku” i „Głos Nienazwanego” i wielkie MISY są instrumentami,
które zawierają w sobie wszystkie dźwięki podstawowe, alikwoty wszystkich tonów.
Dźwięki stają się przestrzenne, odbierane jako choreograficzny obraz. Alikwoty stymulują mózg w różnoraki sposób,
uaktywniając nowe pokłady naszego kreatywnego potencjału. Uaktywniają się nowe połączenia neuronowe.
Poprzez dźwięk możemy skontaktować się z własną głębią, dotrzeć do najgłębszych pokładów własnej podświadomości.